Artykuły

Reklama

Collins Holiday

Miejscowość: Sianożęty

Niezapomniane WAKACJE zaledwie 10m od morza! Wodny plac zabaw,KIDS CLUB, komfortowe nowe domki!

 

Obiekty, które mogą Cię zainteresować...

 

Centra handlowe jako atrakcja turystyczna

Dodano: 18 Grudzień 2012

Przed nami wir zakupowego szaleństwa, zarówno tego związanego z nadchodzącymi świętami, jak i styczniowymi wyprzedażami.

Warto zauważyć, że współczesne centra zakupowe nie ograniczają się jedynie do sfery czysto handlowej, a stanowią nawiązanie do dawnych miejskich rynków, wokół których koncentruje się życie społeczne i kulturalne lokalnej społeczności. Coraz częściej powstają w Polsce centra handlowe będące ośrodkami rozrywki, kultury i edukacji, stając się tym samym wizytówkami miast i atrakcyjnymi celami wyjazdów turystycznych.

Łódzka Manufaktura

Centrum handlowe „Manufaktura” należy do największych obiektów tego typu nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obiekt handlowo-kulturalno-rozrywkowy powstał na terenie XIX-wiecznego kompleksu fabrycznego Izraela K. Poznańskiego, który mimo, że został wpisany do rejestru zabytków, czekał latami na swoją szansę. W 2006 roku, po czterech latach prac rewitalizacyjnych, na powierzchni 27 ha otwarto centrum handlowe łączące tradycję z nowoczesnością, jednocześnie silnie wskazując na związki z Łodzią i jej historią.

Manufaktura oprócz bogatej oferty handlowej oferuje niezliczone możliwości spędzania wolnego czasu dla odbiorców w różnym wieku i o odmiennych zainteresowaniach. Do szczególnych atrakcji należą kina, dyskoteki, puby, centrum wspinaczkowe, kręgielnia, akwarium, muzea, w tym Muzeum Sztuki Współczesnej oraz Historii Miasta Łodzi. Centralnym punktem jest rynek Manufaktury, który jest miejscem wielu wydarzeń muzycznych i kulturalnych. Zimą otwarte jest tu lodowisko, latem natomiast czynne jest boisko do siatkówki plażowej.

Manufaktura położona w centrum Łodzi należy obecnie do najlepiej rozpoznawanych symboli miasta i jest jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w tym mieście. Szacuje się, że centrum handlowe rocznie odwiedza ponad 20 milionów osób.

Poznański Stary Browar

Centrum Sztuki, Handlu i Biznesu Stary Browar w Poznaniu powstało w 2003 roku i zgodnie z nazwą jego działalność opiera się w równych proporcjach na handlu i szeroko rozumianej sztuce. Podobnie jak Manufaktura, również i budynki dawnego Browaru Huggerów przeszły przez proces rewitalizacji i obecnie prezentują odnowione wnętrza z industrialnym posmakiem. Oczywiście oprócz galerii handlowej, centrum zajmuje się różnymi inicjatywami jak wystawy sztuki współczesnej, spektakle taneczne czy festiwale mody. Cechą charakterystyczną Starego Browaru jest możliwość obcowania odwiedzających ze sztuką na każdym kroku, bowiem powierzchnie galerii handlowej przeznaczone są pod przestrzenie wystawowe. Prezentowane są dzieła sztuki: rzeźby, malarstwa, fotografii oraz instalacji artystów współczesnych i uznanych na arenie międzynarodowej. Stary Browar uznany jest za jedną z marek promujących Poznań i stanowi jedno z chętniej odwiedzanych miejsc w tym mieście.

Silesia City Center

Katowickie centrum handlowe należy zdecydowanie do największych w Polsce, jednocześnie jest przykładem niezwykle udanej rewitalizacji terenów poprzemysłowych i zaadaptowania ich na nowoczesną przestrzeń miejską. Podobnie jak w przypadku Manufaktury część budynków, stanowiących wcześniej wyposażenie KWK Gottwald, została odrestaurowana i obecnie pełni różnorodne funkcje handlowo-rozrywkowe. Silesia City Center jest również przykładem koncepcji kompleksu wielofunkcyjnego łączącego w sobie obiekty handlowe, mieszkaniowe oraz biurowe, przy czym ostatnie rozbudowy centrum miały miejsce w 2011 roku.

Współczesne centra handlowe ułatwiają nie tylko robienie zakupów, ale również są miejscem spotkań, ułatwiają dostęp do sztuki i kultury, zapewniają alternatywne rozrywki. Lokowanie centrum handlowych w obiektach historycznych sprawia, że stają się one celem nie tylko zakupów czy skorzystania z dostępnych usług, ale przede wszystkim są one ciekawym obiektem turystycznym.

oprac. Joanna Terka, fot. wikimedia commons

Zobacz także:

  • Sandomierz – co warto zwiedzić?

    Malowniczo położony na wzgórzach nad wiślanym brzegiem Sandomierz był niegdyś nazywany małym Rzymem. Dziś miasteczko jest kojarzone przede wszystkim z kultowym już serialem Ojciec Mateusz....

    Zobacz

  • Leżajsk – co warto zobaczyć?

    Niewielki Leżajsk to nie tylko marka piwa, ale przede wszystkim urokliwe miasteczko w dolinie Sanu. I spory ośrodek pielgrzymkowy nie tylko katolików, ale także Żydów. Co warto zwiedzić w Leżajsku?

    Zobacz

  • Co warto zwiedzić w Golubiu-Dobrzyniu?

    Golub-Dobrzyń jest znany przede wszystkim dzięki imponującemu zamkowi krzyżackiemu i rycerskim tradycjom. Jednak będąc w pobliżu warto zatrzymać się na dłuższą chwilę i poznać inne zabytki tego...

    Zobacz

^

Gwarancja najlepszej ceny

W momencie rezerwacji oferujemy najniższą dostępną cenę – gwarancja udzielana jest przez właściciela obiektu

W przypadku, jeżeli dokonają Państwo rezerwacji usług oznaczonych symbolem „Gwarancja Najlepszej Ceny” w serwisie i w ciągu 24 godzin od potwierdzenia rezerwacji, znajdą Państwo w niższej cenie ofertę Operatora dotyczącą świadczenia usług, których zakres jest tożsamy z zarezerwowanymi przez Państwa usługami w okresie objętym rezerwacją, w tym samym ośrodku, Operator, obniży cenę rezerwacji usług do ceny oferty konkurencyjnej Operatora, dostępnej za pośrednictwem sieci internet, o ile spełnione zostaną łącznie następujące warunki.

Warunki skorzystania z możliwości obniżenia ceny

Roszczenie o obniżenie ceny nie będzie Państwu przysługiwało, nawet w przypadku spełnienia warunków, o których mowa powyżej, jeżeli oferta konkurencyjna stanowi pochodną uwzględnienia punktów lojalnościowych, specjalnych stawek członkowskich lub nagród oferowanych przez pośredników biorących udział w procesie rezerwacji.

eholiday_sygnet
eholiday_sygnet